Våga färgsätta innertaket

 Häromdagen skrev jag om svart innertak och att våga ta ut svängarna när man inreder, varpå Isa berättade att hon är sugen på att måla grönt i sitt badrumstak men att hennes Martin inte är lika tänd på idén. Då kom jag att tänka på de här bilderna från Sköna Hem förra året där man har målat taket i grönt och blått. Det var just den effekten som gjorde att bilderna etsade sig fast hos mig och som ger huset dess alldeles speciella karaktär. När det gäller färgvalet har man tänkt till en extra gång och valt grönt till bottenplanet som är närmast marken och på det övre planet blått som himlen.

Vad säger ni? Ska Isa måla sitt badrumstak grönt?

Bilder: Sköna Hem

6 thoughts on “Våga färgsätta innertaket

  1. Klart hon ska! Gud det var ju super snyggt! Måste övertala mannen att jag får måla sovrumstaket i den gröna nyansen! Guuud så snyggt!

  2. Såg du Simone and Thomas inreda Hässelby Slott? När Dregen hjälpte till gjorde han sig själv i taket vilket var udda och kändes väldigt lyxigt. Själv målade jag ljusblått tak med stjärnor och måne i mitt gamla flickrum. Det blev snyggt. Bra posts keep it up!

  3. Hahahaha sötnöt!!!!!!
    Visade martin och han skrattade bara. Det blir allt ett grönt tak i badrummet där uppe vid renoveringen. har hitta mitt badkar nu också som jag vill ha 🙂 Ett (L) format!! Dessa bilder fick mig också att börja snurra i väg i tak planerna 🙂 Roligt att det var samma inspiration vi fastnat för!! Hur är det med dig annars gumman??
    Har missat massa fina ilägg under mitt besök i norrköping i helgen och nu har vackan bara rysat i väg. Kramar

Kommentera

