Griffel och rost

Med risk för att verka tjatig visar jag ännu ett kök med griffeltavla, här i ett lite mer lantligt kök med en blandning av gammalt och nytt.Tavlan är gjord av griffelfärg och vanlig mdf. Köket ligger i en gammal disponentvilla från 1919 som har renoverats i både moderna och återanvända material. Jag gillar lampan över köksbordet! En likande modell skymtar i fönstret. Är det någon som vet var man kan få tag i något liknande?

 

En hel artikel om det här köket, gjord av Marie Delice Karlsson, finns att läsa hos Sköna Hem.

Foto: Clive Tompsett, Sköna Hem

7 thoughts on “Griffel och rost

  1. Jag håller med om att interiören är underbar! Jag försöker komma på var jag har sett sådana där lampor, men kommer inte på var. Lovar att höra av mig om jag kommer på det!

    Trevlig helg!

  2. Så läckert!! älskar dessa typ av hem. Tänk om man skulle få till det så, tycker det ser så mysigt och ombonat ut. Ha en riktigt bra söndag nu
    Kram
    Helena

  3. Svar:
    Ja det är helt klart en nackdel. Det kliar verkligen i fingrarna att göra om i badrummet. Ja just nu ligger husplanerna på is, fram till att jag får jobb och vi hunnit samla ihop till handpenningen. Längtar verkligen till det är dags!

  4. Griffeltavla är grejen. Vi har en i vårt kök och den är en ständig källa till småleenden. Allt från små teckningar till viktiga meddelanden….och ett och annat drinkrecept. Ett sånt kök ska jag ha nån gång….när jag har tid att bara gå o ordna bland burkar och saker…utan att behöva bli stressad för att det INTE är lika fint som på bilden..

Kommentera

