Flickrumshistoria

 Mitt eget flickrum gick först i mintgrönt. På väggarna hängde givetvis affischer med Carola och Herreys, Pernilla Wahlgren och Fredrik Willstrand. Sedan blev väggarna rosa och planscherna byttes ut mot Culture Club, A-ha, Duran Duran och Depeche Mode. Mot slutet av 80-talet blev både sängkläder, gardiner och kuddar svarta. In kom Dr Martens-kängorna, hängslena och den vita skjortan tillsammans med Kraftwerk, Cure, Nitzer Ebb och Front 242.

Jag vet inte vilken fas eller vilken tjej det här flickrummet skulle passa till. Men jag tror att jag skulle ha trivts där någon gång i mitten av 80-talet.

Dagböcker – Bookbinders Design
Glasunderlägg – Presenteriet.se
Taklampa, sittpuff – Bolagret
Acapulcofåtölj – Länna Möbler
Kudde – Ferm Living
Örngott – H&M Home
Illustration – Signerat.se
Vikvägg , Metallbokstäver – Inreda.com

7 thoughts on “Flickrumshistoria

  1. Mitt ”flickrum” hade vita väggar som nästan var tapetserade med affischer. Det var Borta med vinden, Boyzone, The Corrs, Queen, Iron Maiden, Point Break, bilder på katter, MacGyver, vargar…..ja lite allt möjligt 🙂

  2. Hahah vilken skön läsning gumman!!! Känns som att jag är på väg tillbaka tillditt flickrum med min stil att inreda på just nu!! Älskar 80 tals looken både på kläder och i inredningsväg!! 😉
    Jag är lite senare född så under 80-talet var jag inte så gammal (jag är född 84.)
    Men känner ändå igen mig i din beskrivning!!! För på 90 talet var mina väggar tapetserade med backstreet boys posters och taket var även det tapatserat !! (På den tiden vågade jag mig på taket utan att blicka :P)
    En knall rosa saco säck på golvet, svart tv bänk och högblankt vitt golv som pappa lackat åt mig. Önskar att han kunde göra det samma nu med våra golv!!! 😉

    Hur har din dag varit?? Förstår att du vill hitta den rätt nyansen till badrumsväggarna. hoppas att du hitatr en nyans snabbt innan karl tar saken i egna händer 😉 Kramar i massor!!! P.s ( väntar spänt på bilderna..)

  3. Hihi – vad jag känner igen mig i dina flickrum. Jag hade dock ingen svart ”Kraftverks-period”. Jag gillar Kim WIlde, Howard Jones & Jean-Michel Jarre också! Åh vad nostalgisk jag blev nu. Sedan var det ett måste att lyssna på Tracks på lördagarna & sitta vid kassettspelaren & spela in låtarna. Då fanns inget Spotify minsann… OKej läste man ju såklart också & först Starlet & sedan Frida. Hihi – det var tider det!! Ha en riktigt mysig helg! KRAM!

Kommentera

