Monterbygge inför Retromässan

Idag har vi varit på Münchenbryggeriet och byggt upp våran monter inför Retromässan. Precis som på CheckIn var det första gången jag såg vissa av produkterna och jag blev glatt överraskad och helt till mig över vissa saker. Produkterna säljs vanligtvis på Signerat.se och eftersom kunderna köper av formgivarna själva så har inte Signerat något lager. Produkterna går följaktligen bara att se på bild på sajten och vi har inte sett alla produkter i verkligheten – och det är en helt annan sak att se dem på nära håll. Jag blev helt förälskad i ett par kuddar från J. Rymo Design och ”Dockisar” och snuttefiltar från Fikonfabriken. Sägens ringar gör mig helt knäsvag och Mrs Murphys kökshanddukar med Mora-mönster kommer garanterat att hamna i vår sommarstuga i Mora så småningom.

På bilderna nedan ser ni några av alla saker ni kan se i vår monter under helgen. Klockan 14:00 på lördagen kommer ni också att kunna träffa Stefan Nilsson från Trendgruppen som väljer ut sina egna favoritprodukter. Kom dit och kika!


Kuddar i läckra färger från J. Rymo Design.


Magneter regnbågens alla färger från Fikonfabriken.


En av filurerna i Dockis-familjen hos Fikonfabriken.


Glada vimplar från Dahlia Textilverkstad.


Lilla Dalom klänning från EmyLittle får mig att nostalgiskt minnas min Leksandsdräkt som jag hade när jag var liten.


Tygkatter i återvunnet retrotyg från Och form.


Kakfat av återvunnet porslin från Drusebuse.

2 thoughts on “Monterbygge inför Retromässan

  1. Åhh, blev verkligen glad av grejerna! Så färgglatt och uppiggande! Kakfaten av gamla serviser är urläckra. Såg liknade på en marknad i somras och ångrar att jag inte slog till då!

    Ha en skön helg!

  2. Härligt gumman och vilka fina saker!!! Kuddarna med blom mönstret på är otroligt fina. Skulle mer än gärna ha ett jäng i soffan och i ellas rum. Kalas snygga!!! Hoppas att du får en bra helg och inte jobbar i hjäl dig 😉 Kram

Kommentera

