Lime & Blått i Barnrummet

Eftersom Viggos rum går i lime, blått och svart är mitt sikte förinställt på de färgerna. Jag hittar ständigt nya fina saker jag skulle vilja komplettera med. Fast det finns en gräns för hur mycket prylar man kan trycka in i ett barnrum och den gränsen har jag redan nått. Vissa saker kommer jag dock att byta ut när vi flyttar till huset. Jag är till exempel på jakt efter en fin men billig växasäng i vitt och ett par enkla gardinlängder. Här är några andra finfina saker jag fastnat för i den blågröna färgskalan. För den som söker annan inspiration till barnrummet finns äldre inlägg med kollage i rosa och svart, inspiration till tonårstjejen och till sommarens utemys.

Namntavla – Fröken Form
Pantonstol – The Home Company

Babell kakfat – Bluebox
Elefanttavla – Illustreramera
Monster – Vimsadekor
Hjärtformad värmekudde – Nyttadesign
Tavlor Siffror och Alfabet – Fröken Form
Sit on It R-Lax sittsäck – Inreda.com
Hoptimist Bimble & Bumble – The Home Company

4 thoughts on “Lime & Blått i Barnrummet

  1. Super fin kombo och det är färger som jag vill ha om vi får en son i framtiden. Vill måla husen i ellas rum blåa gröna och svarta då 🙂 Det är ju så tyvärr att man inte kan plocka in hur mycket som hälls men shit va svårt det är att hålla sig… Ska bli så kul att få se viggos nya rum sen. När förväntas ni bli klara?? Vart ligger huset??? kram

  2. Superfina färger! Har varit inne på orange, gult, brunt och grönt till barnrummet innan, men insåg att det var så svårt att hitta fina saker i just dom färgerna. Så därför kommer det mer bli limegrönt och turkosblått. Kommer givetvis gå lite i orange och gult också, men i första hand dessa färger. Och så svart!

Kommentera

