Nyckelskåp till vimsiga mammor

Halva dagen har jag ägnat åt att leta efter mina nycklar. Min son älskar nycklar och brukar hitta de mest finurliga sätt att ta sig upp till våra jackor för att gräva i fickorna. Senare går de oftast att hitta i någon av alla skor som står i hallen. Men idag var skorna tomma och nycklarna gick inte att hitta någonstans. Jag klurade och klurade på vad det mest logiska stället vore för en 2-åring att lägga mammas nyckelknippa. Letade i tvättmaskinen, leksaksugnen och i strumplådan och funderade ända tills jag hittade dem i min andra jacka. Hrm…

Varför hänger ni inte in dem i nyckelskåpet kanske ni tänker? Jo för att det är så gammalt så krokarna har lossnat.
Men köp ett nytt då! Ja det ska jag baske mig göra!

Nyckelskåpen finns hos BlueboxCoozie, Hilmas hus och Favoritsaker.se

7 thoughts on “Nyckelskåp till vimsiga mammor

  1. De med fåglarna var gulligt men inte så praktiskt om man har mer än en nyckelknippa.
    Hoppas du får ordning på nycklarna!! Jag hittade ett fint nyckelskåp på Indiska för några år sen.
    Kram Malin

  2. Åh, pippifåglarna, MÅSTE ha! Urgulliga, några sådana holkar i vår hall, skulle passa perfekt, som Sickan sa!
    I tonåren (fortfarande egentligen….) var jag expert på att lägga bort mina nycklar, då köpte pappa en sån där grunka till knippan som man visslar på, så piper den tillbaka, men man var ju tvungen att vissla i exakt rätt tonart, och det var inte alltid det lättaste:) Effektiv på sitt sätt ändå!

    Kram

  3. Hej
    Ny läsare på din sida hittade hit av en slump. Roligt att se en person med liknande stil som jag vi har samma dörr dekor som ni hade i lägenheten. Blir nyfiken på vilket hus ni bygger (fabrikat) står säkert någon stans om jag letar men du vet hur det är att vara småbarnsförälder *ler* har en dotter på 1,5 år.

    Ida

Kommentera

