Henriks gamla växasäng

Jag har letat efter en billig, vit, enkel växasäng till Viggo. Häromdagen så visade det sig att det står en sådan i hans farfars garage. Vi var dit för att titta på den igår. Gömd under en massa bråte kunde man ana en liten del av en sänggavel och där stod den, sängen som Viggos pappa låg i när han var liten. Gammal och nött men med lite vit färg kan den nog bli jättebra.

Jag vill så gärna börja inreda Viggos rum nu. Jag är förbaskat trött på det här tillfälliga boendet. En del saker står nedpackat i vindsförrådet, vissa saker ligger i kartonger i lägenheten. Ingen ordning och ingen känsla av ”hemma”. Jag vill få huset färdigt så att vi kan flytta in nu och få ordning på allt.

Barnrum i svart och grönt

Påslakanset – Hemtex
Tavla – Signerat
Pläd – Hemtex
Lampa – Barntyger
Kuddar – Barntyger

11 thoughts on “Henriks gamla växasäng

  1. vad roligt att ”hitta” en säng sådär! perfekt 🙂 Jag förstår om du längtar efter flytten när du har det innan räckhåll. Vi bara svamlar runt i mörkret känns det som. det kommer ut typ ett hus i veckan nära stan och då är det krig om de…skit liksom!

    Vilket fint kollage du gjort! tack för grattiset

  2. Vår Lilleman sa också få morfars gamla säng 🙂 Vi har bara väntat på att snön ska smälta så att vi kan komma åt den…

    Om du sen har några tips på hur man får barn som inte vill sova att ligga kvar i en sån säng så får du gärna dela med dig! 🙂

  3. Kattavlan var ju supersnygg! Jag var på Hemtex idag och den gröna fina filten fanns på halva reapriset, ett riktigt fynd tycker jag om du vill slå till !!

  4. Hej,

    Leka, springa, busa skratta! Är det väggord som du har hittat någonstans eller har du satt ihop det själv? Gillade verkligen det och skulle vilja ha likadant i min sons rum 🙂

    Häls Johanna

  5. Åh, det är ju så kul med ärvda saker, speciellt möbler, tycker jag! Gamla möbler brukar ju dessutom vara lite mer rejäla än nya… Min dotter har själv sovit i en vagga som bland annat jag, mina syskon, min mamma och hennes syskon sovit i. Den köptes nämligen av min mormors morfar en gång i tiden…

Kommentera

