Kafferep under bordet


Jaså var det där vispen var, jamen det var ju alldeles logiskt.

Vad lätt det var att hålla ordning innan man fick barn. Man hade det välstädat och snyggt hemma utan större ansträngningar. Jag minns hur pedantisk jag var då medan jag snitslar mig fram mellan legobitar, barbapappor, klossar och kastruller. Men det ska väl synas att man lever, busar och har roligt… Inget prydligt hem i världen går upp mot att bli bjuden på kaffekalas i stöket under köksbordet med Nicke Nyfiken, Dockis och BarbaSkön.

”Mamma, mea kaffe”, säger Viggo och fyller min kopp med kaffe som han nyss kokat på spisen. ”Nicko, mea kaffe! Dockis, mea kaffe! -SKÅL!”

Och där sitter vi och fikar och skålar i kaffe som aldrig tar slut och pratar om hur det blåser ute och hur många traktorer det finns i världen. Och mitt hjärta exploderar av kärlek.

2 thoughts on “Kafferep under bordet

Kommentera

