Inred med färg på altanen

Idag var jag och min ”privata trädgårdsarkitekt” Tessa* ute på tomten och skissade och bollade idéer. Dvs, Tessa kom med idéerna medan jag exalterat upprepade ”Ja! Ja! Jaaa vad bra!”. Resten av dagen åkte Henrik och Viggo omkring i lastmaskinen och flyttade stenar och jord, vi skyfflade grus, grillade korv och Viggo hittade ett påskägg bakom en skottkärra.
En helt underbar dag med strålande sol. Åh vad jag önskar att altanen var klar så att vi kunde sitta där och mysa hela kvällen.

Jag känner mig lite schizofren när det gäller min inredningssmak. Jag gillar det avskalade och sparsmakade med vita, gråa och dämpade toner för att i nästa sekund vilja vältra mig i ett hav av exploderande starka färger. Här har jag låtit färgerna löpa amok på altanen…

1. Solcellsbelysning, 149 kr – Ikea
2. Sittkudde, 199 kr – La Redoute
3. Solcellsbelysning, 79 kr – Ikea
4. Grillhink, 199 kr – Åhléns
5. Sittkudde, 179 kr – La Redoute
6. Sittkudde, 179 kr – La Redoute
7. Påsklilja, 15 kr – Lagerhaus
8. Ljuslykta, 10 kr – Åhléns
9. Pläd, 299 kr – Åhléns
10. Pläd, 299 kr – Åhléns

3 thoughts on “Inred med färg på altanen

  1. Vi ärdå lika knäppa 😛
    Psyket nästa för oss då 😉
    Var på ikea idag och jisses vilken inspiration kickar man fick av alla färger. Så kikar jag in här och inte gjorde det mig mindre färg sugen.. 😛
    Glad påsk gumman och hoppas att ni får en toppen helg utan allt för mycket fixande!!! Ananrs skikar jag iväg till på bamse klubben 😉 Pusss på dig!!!

Kommentera

