Trädgårdsplanering & Kryddskyltar


Kryddskyltar från Former.nu

Vilket härligt väder vi har! Är ni ute i trädgården och påtar eller pysslar ni på balkongen?
Jag sitter och skissar på våran leråker som så småningom ska bli en hejdundrande grönskande, mysig trädgård. Det här med trädgårdsplanering är svårare än jag trodde. Vad ska vi ha trädgården till? Vilka behov har vi? Vad vill vi? Hur skapar man ”rum” i trädgården? Ska vi ha nivåskillnader? Hur ska altanen se ut? Sten eller trä? Hur ska gångarna se ut? Vilka växter passar oss som inte har trädgårdsskötsel som vårat allra största intresse?

Jag känner mig ganska förvirrad som ni märker men som tur är har jag en vän som är riktigt duktig på sådant här. Hon borde egentligen ha blivit trädgårdsdesigner eller landskapsarkitekt anser jag. Henne ska jag dra med ut till huset så att hon får ge mig lite inspiration, råd och tips.

En sak vet jag och det är att jag vill ha en liten plats till bärbuskar och kryddodling. Här nedan ser ni lite olika kryddskyltar.

1. Kryddsten, 60 kr/st – Dekorativt.se
2. Kryddskylt i aluminium, 40 kr/st – Inreda.com
3. Kryddskylt vitt hjärta, 19 kr/st – Gardenhome.se
4. Ernst odlingssticka i obehandlad plåt, 75 kr/st – Svenssons
5. Kryddsten, 25 kr/st – Åhléns
6. Kryddsticka i zink, 10 kr/st – Granit
7. Fröpinne griffel, 25 kr/st – Granit

2 thoughts on “Trädgårdsplanering & Kryddskyltar

  1. Åh, vad spännande det lät!
    Håller ni på och ska renovera nu?

    Tror det kan bli riktigt coolt med ett helt svart badrum och inredningen i vitt! Du måste visa bilder sen!

Kommentera

