Efterlysning! Var köper jag dessa?

För några år sedan tilltalades jag allra mest av bostadsannonser som visade bilder av stilrena (sterila) våningar mitt i smeten med närhet till allt och ett myllrande uteliv i synnerhet. Nu är kriterierna för ett potentiellt boende helt annorlunda. Bilderna från Karolinska vägen i Solna talar till mig. (Ja, jag är besatt av bostadsannonser även fast vi bygger hus och speciellt stageade sådana). Jag fastnar för detaljer som jag för 3 år sedan inte alls lade märke till. Jag menar givetvis barnrummet och alla spår på övriga bilder som antyder att små människor skulle trivas i det här radhuset. Leksaker lite här och där, blöjor i badrummet och nappflaskor vid middagsbordet utan att det för den skull blir stökigt och kaotiskt som hemma hos oss. Jag läser att det finns lekplats, gungor och sandlåda, barnvagnsförråd och att radhusen har en egen väg skyddad med vägbom, viktiga detaljer för mig nuförtiden. Följaktligen känns det som ett hem för oss. Stylisten har alltså stärkt bostadens karaktär och därmed lyckats fånga rätt målgrupp.

Tillochmed skorna som jag, strax efter Viggos födelse, tvingade min sambo att köpa till mig (med argumentet att jag minsann hade burit hans barn i nio månader och gått igenom en förlossning) finns med på bilderna. Kanske gillar jag bilderna för att de får mig att omedvetet inbilla mig att det går att ha ett välstylat hem med ordning och reda, även fast man bor med 2-åriga små stöktroll.

Nåväl, nu till efterlysningen. – Är det någon som vet var man kan köpa mätstickan och den finurliga alfabetsvepan med fickor som syns i barnrummet?

Bilder: Fantastic Frank

8 thoughts on “Efterlysning! Var köper jag dessa?

  1. Litet men ack så men shit, det där radhuset var ju to die för!! Om jag får möblerna och stylingen på köpet. Kul med en bostadsannons där det är stylat men att det syns att det lever en familj i huset.

  2. Det går att leva städar även om man har stöktroll. Jag tycker nog dock att mannen är den värsta. Leksaker går ju snabbt att städa upp. Det är värre med opiffade kuddar som nån skallig legat på så dom är alldeles sönder knölliga och nerspillda av nåt godisr, eller kaffekoppsringar över allt, disk som dräller för att man inte orkar plocka ur diskmaskinen.. Ja.. min mans mamma skämde bort honom ganska rejält och det får jag lida för nu…;) Ett uppfostringsläger kanske skulle vara på sin plats;)

    Kram jenny

  3. Nytt TV-program!
    Vill du bryta vardagen i stan och göra något helt annat under sommaren?
    Vill du uppleva den svenska sommaridyllen med din familj?
    Beskriv kort din sommardröm för dig och dina familjemedlemmar och maila matilda.johansson@titan.se
    Det kanske blir just du och dina nära som får förverkliga eran dröm!

  4. Hej Susanne,

    Som svar på efterlysningen – bokstavstavlan är köp på Krabat i Gamla Stan och mätstickan är köpt i en affär med böcker och barnprylar på Odengatan nära St Eriksplan – kommer inte ihåg vad den heter.
    Nu är vårt hus sålt och det känns skönt!

    Vi är mycket nöjda med Fantastic Frank och den stylist och fotograf de använder. Kul att du gillade bilderna 🙂

    Och det känns nästan kusligt, men skorna på bilderna köpte jag när jag var höggravid med Viggo, en månad innan han kom för nästan 3 år sedan. Vilket sammanträffande! Nu har vi också pojkar som yr runt och flyttar ut från stan till större hus. Har dock trivts super i vårt fina radhus!

    Hej då!
    Anna

  5. Hahahha älskar verkligen din beskrivning av hur din syn förändras. Då är vi två 🙂 det är magisk vad våra skatetr ändrar synen på oss morsor 😉
    Det av ett tag sedan ajg skrev här nu läser ju allt via facebook så har slarvat att komentera.. Fy mig!!!
    Jag sitter här hemam framför datorn och ler åt det du skrev om skorna som du så VÄL FÖRTJÄNAT!!! Varför skylde inte jag själv på det?? Undrar om man kan begära det returaktivt av min karl??
    Kramar

Kommentera

