Fånge i centrifugen

Oj, så var det fredag igen. Det verkar som att veckorna går snabbare och snabbare och det berömda ekorrhjulet har börjat kännas som en centrifug. Jag har varken haft ork eller tid att blogga. Åtminstone inte här. På Signeratbloggen däremot, har jag bland annat tipsat om fina grafiska tryck som passar bra som bröllopsgåvor. Nästa vecka kommer fler presenttips.

Ikväll kom jag hem till ett helt nystädat hem, rensat avlopp och doft av tvätt på tork. Jag kan inte beskriva hur skönt det känns. Våran rövarkula kan nästan beskrivas som trevlig nu. Ja det kanske är för att jag längtar efter att få flytta in i huset som jag avskyr den här lägenheten men här finns inga som helst förvaringsmöjligheter och trots att vi flyttade till den här fyran från vår lilla lilla minitvåa svämmar det över av grejer. Överallt är det prylar. Och jag blir galen. Kanske städade min sambo för att han anade ett annalkande nervsammanbrott.

Nejdå, förutom städ-och-stök-stress och tidsbrist är livet faktiskt bättre än det varit på länge. Det är äntligen sommar, jag har en tjejkryssning att se fram emot och huset ser inte bara ut som en byggarbetsplats, det börjar likna ett hem.

Hoppas ni får en alldeles underbar helg!

Bilder: Eget kollage med bilder från Signerat, Egen teckning

5 thoughts on “Fånge i centrifugen

  1. Känner precis som du… bloggen får ligga lite på lågfart just nu. Det finns så mycket man vill hinna med.
    vilka fina grafiska tryck!
    Ha en bra dag nu
    Kram
    Helena

Kommentera

