Ända upp till taket

Ja så blev det. En del av er vet hur jag har velat angående vår eldstad. I sista stund ändrade jag mig igen och nu är den murad ända upp till taket som det var bestämt från början. Ett beslut jag inte kommer att ångra. Nu ska den bli vit och fin och det kommer att bli superbra!

Henrik har lagt klinker i entré, groventré och i friggeboden, satt upp tätskikt i ena badrummet och jobbat med köket med hjälp av våra snälla grannar. Överskåp och nästan alla underskåp är på plats. Jag själv har lagt latexfog runt fönster, plockat sten och tvättat fasaden. Nästa helg blir det målning om vädret tillåter! Jihoo!


Här väljer vi fasadfärg (igen). Den längst till vänster ska dock vara till något annat än fasaden.

11 thoughts on “Ända upp till taket

  1. BRA VAL!!!! Förstår att det har varit ett svårt beslut med spisen. Personligen tycker jag att du har gjort HELT GALET SUPER RÄTT i att låta den gå ända upp. Stilrent och super fint att den smälter in med väggen. Så skönt att läsa att det har blivit en hemkännsla nu och inte bara en byggarbets plats. Snart så gumman kan ni njuta för fullt!!! Golvet är dessutom dö snyggt!!!! Kramar

  2. Mmm! kanonfint, tycker ni ska våga de mörkare nyanserna 😉 säger vi som fegade ur och valde vitt… 😀 Annars var tanken mörk – nästan sotsvart. Avundas kaminen! vill också ha. /S

Kommentera

