Vinn ditt eget väggord

 

Tävlingsuppgift
Hitta på ditt eget ”dröm-väggord”. Vilket väggord skulle du vilja ha om du fick skapa fritt?
Berätta i en kommentar vilket ord du vill ha och i vilken färg. Lämna även en liten motivering till varför du vill ha just det väggordet.

Extra vinstchans får du om du länkar till tävlingen och wallexpression.se från din egen blogg eller tipsar på facebook.

Priset
Vinnaren får sitt eget väggord eller ett presentkort på 300 kr från WallExpression.

Tävlingen pågår t.o.m 7:e juni. Efter det utser jag en vinnare som kontaktas via mail.

Lycka till!

46 thoughts on “Vinn ditt eget väggord

  1. Jag skulle skriva ”Home is wherever I’m with you” för att det är precis så det känns med världens finaste sambo hemma varenda dag. Eller borta.

  2. ”when you look into the mirror & are happy with what you see – baby, you just lost the battle”. citat av Dr Cox i Scrubs. Tycker faktiskt att det är en jäkla morot! 🙂

  3. Sörj ej den gryende dagen förut – njut av den flyende varje minut ! (så sa en gammal svensk skald, ord jag vill se på min vägg)

  4. Jag skulle vilja ha namnet Adelia i rosa färg på väggen. Det är min älskade dotter som är 2 mån. Skulle bli fint på hennes rum.

  5. ”Bättre hoppa i galen tunna än att inte hoppa alls” – denna devis levde min farfar efter, och dessa ord har hjälpt mig många gånger i viktiga beslut.

  6. Give us the tools and we will finish the job.
    Winston Churchill 1941

    I svart text. Den skulle jag ge till dom fantastiska snickarna på mitt jobb.

  7. Jag skulle vilja ha ett väggord där det står ”Farfars rum”, vår dotter kallar vårt gästrum det eftersom det mest är farfar som sover över. Vore kul att pryda rummet med det nu när det rummet ska renoveras. 🙂

  8. ”Mirakel finns, du är ett!”, det är ett väggord jag önskar mig till sonens blivande rum. Sonen som verkligen är ett mirakel, underbara barn!

  9. ”Lugn bara, det ordnar sig alltid”

    Min pappa sa alltid det under min uppväxt, och han säger det fortfarande. Och det är verkligen sant, allt löser sig i slutändan. Ingen idé att stressa upp sig i onödan. 🙂

    Har delat på Facebook 🙂

  10. ”Efter regn kommer sol – naturligtvis. Efter motgång kommer framgång – troligtvis”
    Är ungefär som livet är.
    Skulle vara bra i svart färg.

  11. Jag skulle vilja ha orden ”Ove Voice”, eftersom att det bara krävs att en modig röst vågar höjas, så sjunger omvärlden med.

  12. Jag skulle vilka ha ”Lycka är att sova med den man drömmer om” i svart som jag kunde ha på väggen i sovrummet, jag tycker meningen talar för sig själv. Man kan inte bli lyckligare om man vaknar upp bredvid personen man drömmer om.

  13. ”Varje dröm kommer med vingar som bär”

    Ord som tål att smakas på. Varje dag. Ofta. Därför vill jag ha dem som en god start på dagen. I mitt badrum där jag gör mig fin inför dagens äventyr.

  14. Don’t Stop Believin’

    Färg:Blå

    Det är viktigt att aldrig sluta tro och hoppas att drömmar kan slå in! Tror du på något är allt möjligt!

  15. Life sucks… bara för att det skulle vara 1 rolig grej; alla har ju vackra visdomsord nu för tiden å jag har nog alltid varit lite kärringen mot strömmen ;))

  16. Den finaste morsdagspresenten jag kan vinna i förskott från min blivande dotter (beräknad 25/6) är väggorden ”Här sover vår älskade prinsessa” som jag vill ska sitta ovanför hennes säng i svart & rosa (endast prinsessa).

    Har länkat både till dig och till WallExpression inne på min blogg

    Hoppas på tur 😉

  17. FIRA LIVET! (Lila färg)

    Livet är värt att firas. Det är min inställning här i livet. Vi vet inte vad som väntar oss så ta tag i nuet och lev livet till fullo.

    celebrare la vita
    célébrer la vie
    Celebrate life

  18. Jag skulle välja ordspråket: ”Never ignore a person who loves you and cares for you, one day you may realize you’ve lost the moon while counting the stars”

    Jag älskar min flickvän men behöver en påminnelse då och då hur fin och värdefull hon är. Vardagen och stressen kan ibland få mig att glömma det.

  19. Jag skulle vilja ha texten:
    Mi Casa Es Su Casa
    Den stämmer så bra med vårt hus! Med åtta barn är det alltid en massa kompisar här och själva har sambon o jag många vänner som gärna droppar in på kaffe. En dag utan kaffegäster är en mycket märklig dag =)

  20. Ett bus om dagen är bra för magen (halva texten lila och halva grön eller enfärgad grön om det inte skulle gå med halvfärgad). Jag tycker att både stora och små ska busa och skratta mera :-).

  21. As we go on, we remember, all the times we had together. As our life changes we will still be friends forever”. i grå text. Motivering: för att vänner och familj är det viktigaste man har. Skulle sätta upp det på väggen med bilder på familj och vänner runt väggordet 🙂

  22. En efterlängtad baby skall födas i September.
    Ordet BABYLYCKA i silver – så vackert ovanför vaggan

  23. Jag skulle gärna vilja vinna mitt eget citat jag kom på för några år sedan när jag skulle uttrycka lycka.

    ”Lycka är att dricka en kopp kaffe med någon man tycker om”

    Citaten skulle jag vilja ha ovanför dörren i köket. Ljusblått eller guldbrunt.

  24. Where there´s light
    there´s life

    Detta kom jag på idag, när det var så fantastiskt väder.

    Texten vill jag gärna ha i ljusgult tack!

  25. ”Vi har bara varandra” – vill jag ha på min vägg för att ingen människa vill vara riktigt ensam och alla strävar efter att bli älskade och omtyckta! Ta hand om varandra, det är viktigt!

    Jag skulle vilja ha texten i mörkgrönt/mossgrönt

    tipsar på fb!

  26. Här kommer mitt absoluta drömväggord!; ”dansa som att ingen ser dig, sjung som om ingen hör dig, ge som om du hade massor, älska som om du aldrig älskat förr, dröm fullt ut, le och skratta – med hjärtat, Spela som om ingen är vinnare”.

    Toppen va? 🙂

  27. Jag skulle vilja ha orden: ”Jag har inte råd med en tavla” Mitt rum är tommare än tommast. Jag har min säng, ett skrivbord, en bokhylla och min gitarr. Jag skulle älska en fin text på väggen.

  28. Hör ljudet av tystnad…

    Jag älskar när det är helt tyst… det är som meditation för mig, därför gillar jag dessa drömord

  29. ” Man slutar aldrig älska någon, man lär sig bara leva utan dem. ”

    Jag tycker den meningen stämmer så himla mycket, Har man en gång börjat älska någon så kommer man aldrig någonsin sluta älska den. När jag ser den meningen så går mina tankar till folk/djur jag förlorat.

  30. Jag skulle vilja ha: Amor Vincit Omnia. Därför att det är min o min pojkväns ledord. Det är sant, trots massa motgångar så har kärleken klarat sig!

Kommentera

