Utan internet i 12 dagar försmäktar vi i detta hus

Vi har inte haft något internet på 12 dagar. Jag har suttit åtskilliga timmar i telefonkö, blivit vidarekopplad, bortkopplad och förbaskad. Jag förstår inte vad problemet är och det gör uppenbarligen inte Telia heller. Nu har jag lånat mammas mobila bredband. Phu!
Nej, jag gillar inte att vara utan internet. Jag blir helt perplex. Ska jag GÅ till banken och betala räkningarna nu? Hur ska jag veta om tåget är inställt? Måste jag ge mig ut på stan för att fylla på mitt kontantkort så att jag kan ringa och skälla på Telia? Och min mail? Blir det handskrivna brev från och med nu? Och hur ska jag kunna jobba? Gah!

5 thoughts on “Utan internet i 12 dagar försmäktar vi i detta hus

  1. Hej Susanne!

    Mitt namn är Christian Jensen och jag jobbar på Telia Kundservice. Jag vill börja med att beklaga de problem du tycks ha upplevt. Om du återkommer till mig via länken nedan så skall jag kika närmare på ditt ärende.

    Precis som ”House of Jammi” skriver så undrar man hur tillvaron fungerade helt utan internet för bara ett par årtionden sedan. Låt oss försöka återställa ordningen åt dig!

    Ha en fortsatt trevlig sommar med mycket sol och semester!

    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Med vänlig hälsning
    Christian Jensen, Telia Kundservice

  2. Hej gumman!! Oj det avr mig snabb respons du fick av telia 😉 Så surt när det krånglar så, Har ju saknat dig men kikar ju in på signerat dagligen så ser dig ju där. 🙂 Jobbar du heltid där?? Hur länge har du gjort det?? DU gör ett toppen jobb hjärtat!!! Kram

  3. Shit kan inte tänka mig att vara utan!! Snabbt och bra av Telia här ovan! Bra att ha koll på de sociala medierna! Jag skrev ett inlägg om Apollo och Playitas och vips så var de där och önskade mig en trevlig resa. Sen skrev jag ett inte så trevligt inlägg om SJ… Samma dag som jag skickade in mina biljetter och krävde en del av pengarna tillbaka. De har inte ens bemödat sig att svara på mitt ärende än mindre på bloggen.

  4. Jag hoppas verkligen de kan lösa problemet, visst är det skönt att vara utan Internet ett tag men då ska det vara för att man själv vill och inte blir tvingad till det. Vardagsärenden blir så bedrövligt jobbiga att lösa utan internet!

Kommentera

