Poolparty i vinter

Man känner redan innan man slår upp ögenon på morgonen att det är grått och regningt ute. Det hörs på ljuden utanför fönstret och det känns i hela kroppen. Det är lite märkligt att det påverkar humöret och orken så pass mycket som det gör. Fast det är synd om barnen som skulle klä midsommarstången på dagis och fira utomhus idag. Men vad jag minns så är det väl mer regel än undantag att det regnar på midsommarafton. Vi får hoppas att solen visar sig desto mer under resten av sommaren.

Jag skrev i mitt förra inlägg att vi längtar efter en altan. Vi (jag) drömmer även om en pool men det får förbli drömmar ett bra tag till. Tänk vad härligt det skulle vara… Soliga dagar på altanen och svalkande dopp i en egen pool… Fast det är ju det här med vädret förstås. Hur många soliga badvänliga dagar har vi på ett år i Sverige?

Man skulle ha en pool som denna med ett öppningsbart tak ovanför. Då kan man bada året om utan att vara beroende av vädret. Poolrummet under den öppningsbara kupolen i glas går att använda även på vintern då utrymmet är uppvärmt. Dessutom finns en poolbar och omklädningsrum till gästerna.

Villan finns på Rådanäsvägen 21 i Mölnlycke och kostar 40 000 000 kr. För det priset får man ett unikt hus på en egen halvö med strandtomt 15 minuter från Göteborgs centrum. Byggnaden har en total area om 1 362 m², fördelat på 444 m² bostad, 222 m² poolrum samt 696 m² biyta bestående av bland annat helikopterhangar.

Perfekt, då skulle man kunna ta helikoptern till dagis. Viggo ääälskar helikoptrar! Och hans mamma ääälskar att bada. Till pappan finns både kräftdamm, verkstad, bastu och gym. Ja… ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att detta är ett idealiskt hus för oss.

Bilder: Skeppsholmen Fastighetsmäkleri

3 thoughts on “Poolparty i vinter

  1. Fantastiskt hus! En pool skulle jag gärna ha, fast då måste det komma hem en poolskötare lite då och då som kan städa och ta hand om den. Jag ska bara ligga och slappa i solstolen med en bok i handen. Trevlig midsommar!

  2. Det var det värsta. Vilken jädrans villa. Blev också heltänd på din idé om helikopterflygning till dagis! Men däremot jag gillade inte stilen på huset så där gick det bort för mig. Annars så 😉

    Hur som… en pool står även på min önskelista och allra helst med nån form av inbyggnad – i så fall tror jag att det hade blivit riktigt bra använt!

    /Kristina

Kommentera

