Byggstatus

Vi spacklar, slipar och målar, mäter, kapar och skruvar… Finns det någon ände på det här evighetsprojektet? När andra sitter på soliga uteserveringar och njuter av rosévin och sommar står jag inomhus, täckt av ett tjockt lager slipdamm.


Spotar och eluttag i överskåpen och diskmaskin


Tvätt/Groventré

Ibland känns det ganska tröstlöst, speciellt när hela familjen är förkyld och orken och lusten tryter. Men vi har ju faktiskt kommit rätt långt trots allt. För ett år sedan såg det ut så här.

5 thoughts on “Byggstatus

  1. ni kommer ju att få jordens finaste hus ju! och solen kommer att lysa på er när ni är klara; var så säker! Styrkekramar kommer här

  2. Du är inte ensam!! Vi bygger exakt samma hus och hela förra veckan var det slipa slipa slipa som gällde, dock dammsugade jag upp byggdammshelvetet i förrgår, men bara det tog ju en dag. Nu har vi snart satt väv på alla väggarna och nästa vecka är det äntligen målningsdags och sen golv och sen klinker i köket och sen sätta kök och sen badrum sen FLYTT. Fast huset kom den 27 maj så jag ska inte gnälla, maken min och jag har jobbat på bra, men visst är det tufft.
    Heja oss alla fyra 😉
    Ha en bra dag!

Kommentera

