Har kärleken svalnat?

Jag har länge varit sugen på Ikeas lampa ”Foto” som finns i mörkgrått, offwhite och aluminium med lite lagom industrikänsla. Planen var att ha den stora modellen med  hem från Ikea idag. Men efter att ha sett dem varje gång vi varit på varuhuset,  i klasar både i kafeterian, i interiörerna och slutligen även utanför kassorna blev jag tveksam. Har jag rednat tröttnat på den så kanske det inte är något för oss. Måste allt exponeras så överdrivet att man blir less på sin favoritprodukt efter tre besök på varuhuset?

Måhända hade jag bara en dålig dag. Imorgon har jag en ny chans att bestämma om jag fortfarande älskar den eller om kärleken svalnat. Vi ska nämligen tillbaka till varuhuset imorgon. Jag köpte bara sex stolar till matbordet. Vi skulle ju ha åtta! Själva matbordet ligger kvar på tag-själv-lagret eftersom jag inte orkade rubba det ur fläcken. Nåja, man kan inte lyckas jämt.

Bilder: Ikea Livet Hemma

2 thoughts on “Har kärleken svalnat?

Kommentera

