Skrivbordstankar

När vi flyttade från minitvåan till den tillfälliga lägenheten skaffade vi två skrivbord. Ett med ritbordsskiva och ett vanligt för att få plats för både teckning, diverse pyssel och dator, skrivare och skanner. Så mycket tecknande och pysslande har det inte blivit eftersom jag helt enkelt inte har haft tid. Vår gigantiska arbetsyta har istället blivit en jättelik… förvaringsplats. Jag hoppas innerligt (och tror) att det främst beror på att detta är just ett tillfälligt boende och att det blir bättre när vi flyttat till huset och ordnat smartare förvaring till allt. Vårt nuvarande kontor som från början skulle inbjuda till kreativitet gör mig enbart stressad eftersom det ligger drivor med papper, tidningar, leksaker, en bebisstrumpa(?) och kom-ihåg-lappar på skrivbordet. Golvet syns knappt längre eftersom det är här vi förvarar flyttkartonger och ouppackade prylar vi köpt och fått till huset.

Min inspirationsmapp för kontoret är fylld med bilder som de här. Dessa stylade arbetsplatser är ju jättefina men hur praktiska skulle de vara för mig? Bockben är skitsnyggt men jag blir irriterad när jag inte kan förflytta mig längs hela skrivbordet. Och när datorn är på plats, var ska jag då få rum att teckna, texta och skära med alla redskap inom räckhåll? Dessutom händer det att min sambo sätter sig vid skrivbordet och då skulle jag ju bli helt handfallen. Nej, jag måste få till en stor arbetsyta. Kruxet är bara att få till det snyggt trots att rummet är ganska litet (och att hålla ytorna fria från jox).
Vad säger man…? Skomakarens barn! Hemma hos den inredningsintresserade dekoratören och den proffsiga bilmekanikern är det totalt kaos och bilarna är det naturligtvis fel på.

Bilder: Ferm Living, Freshome

3 thoughts on “Skrivbordstankar

  1. Jag drömmer om ett arbetsrum med en bänkskiva efter en hel väg med hyllor ovanför så det finns plats för både förvaring och att jobba sida vid sida. Ett par sköna stolar i olika utföranden. Golvet ska vara rent och på väggen mellan skåpen och bänkskivan hänger burkar med redskap och pennor i alla dess varianter och färger… Sen gäller det bara att hålla rent så det inte blir en förvaringsplats!

  2. Jag håller med, det är svårt. Vi håller på att fixa till en arbetsplats, kombinerad med syhörna just nu faktiskt. Gubben är och hämtar skivan nu! Jag måste dock fråga om en annan sak: Vet du var vaserna på bild 1 är i från? De var underbara! Jag måste ha =)

    Mvh/Emma, som följer bloggen men kommenterar allt för sällan. Sorry!

Kommentera

