Svamptider

Henrik och Viggo har varit ute i skogen och plockat svamp. Jag själv är inte mycket för det, om jag ska vara ärlig. Det tar emot att erkänna. Man ska gilla att vara ute i skogen och lufsa bland blöt mossa, kottar och sniglar. Det är den där jäkla Skogsmulles fel. Jag var livrädd för honom. När de andra barnen i Mulleskolan, eller vad det hette, försökte locka till sig honom så bad jag en stilla bön att han inte skulle hitta oss. Men svamp är gott och jag hoppas att Viggo anammar sin pappas intresse för att vara ute i skogen.

Fina svampar jag däremot gärna plockar med mig hem är dessa som finns hos H&M Home.


påslakanset 199:-, tygväska 79:50

Bilder: H&M Home

2 thoughts on “Svamptider

Kommentera

