Klart för inflytt

Ja nästan i alla fall. Det är fortfarande några saker som inte är färdiga. Häll, fläkt och stänkskydd ska sättas på plats i köket, garderobsinredning till min klädkammare ska införskaffas och problemet med glasväggen i svarta badrummet kvarstår. Vi tror dock att vi har en lösning nu som kanske kan fungera.
Vi har tömt huset på byggattiraljer och idag var en städfirma där och flyttstädade. Slutsatsen av själva städjobbet var att man kanske inte ska välja den billigaste firman som vi gjorde. De fick backjobb på en del saker men nu ser det helt ok ut. Plötsligt är det ingen byggarbetsplats längre utan ett riktigt hus. Vårt hus…
Nu är det ”bara” resten kvar – själva inflyttningen. Nästa fredag lämnar vi ifrån oss nyckeln till den vedervärdiga hyreslägenheten.


Välkommen in…


Vi har proveldat kaminen. (10 myspoäng av 10) Den blev exakt så fin som jag föreställde mig i begynnelsen.


I köksfönstret kan ni se den fantastiska kontainern utanför som skymmer all sikt och allt ljus.


Häll, fläkt och stänkskydd ska sättas upp i köket.


Allrummet med dörrar till Viggos rum och arbetsrummet. På motsatta väggen i allrummet går man in till gästrummet och det vita badrummet.


Vårt sovrum med Henriks garderob och ingång till min klädkammare.


Planritningen

För ett år sedan såg det ut så här.

10 thoughts on “Klart för inflytt

  1. Det ser ju otroligt bra ut, vad spännande! Och vad bortskämda vi är som får hänga med! Jag sätter mig här med en skål popcorn och följer inflytten med stor entusiasm 🙂

Kommentera

