Kuddspaning – Åhléns

Den här helgen har jag plockat och plockat och burit upp en massa saker på vinden och organiserat om förrådsdelen där. Var sak på sin plats och lådor fint travade med innehållsbeskrivningen så man ser den. Annars får jag problem med nerverna. 😉
När jag var där uppe och strukturerade mina nerver hör jag Viggo nedanför stegen: ”Oh mamma ä uppe i himlen…” Så nu heter vinden himlen.

Idag tog vi en långpromenad bara han och jag. Vi pratade om djuren i skogen och svamparna som kanske inte var mogna än, samlade stenar, undersökte stänket i vattenpölarna, rensade bort lite ogräs och bankade med pinnar. Vi knatade ganska långt hemifrån och plötsligt höll det på att bli mörkt. Hoppsan! Viggo blev lite rädd för vinden som susade i träden så jag fick bära honom hem. Pust! Lite läskigt tycker även jag att det är om jag ska vara ärlig. Mörka skogar är inte min grej. Jag har kanske inte riktigt vant mig vid mörkret på landet än. Två gången har jag blivit stel av skräck när jag kommit ut genom dörren på kvällen och upptäckt att det är ett djur med tofsar på öronen som står och stirrar på mig. (Definitivt ett lodjur). Båda gångerna har jag blivit ganska lättad när jag insett att det var Viggos trehjuling.

Efter att ha fått en massa frisk luft är det underbart att komma in i vårt mysiga hus med eld i kaminen och sköna soffor. När vi fått undan allt jox måste vi mjuka upp det här stället med lite textil. Jag spanar bland annat efter kuddar.

Åhléns har mycket fint till hemmet och dessutom till bra priser. Här är mina kuddfavoriter.

Bilder: Åhléns

4 thoughts on “Kuddspaning – Åhléns

  1. Grrr… hann ju inte ut för en titt i helgen:(
    Nu är jag ju ääääänu mer sugen, det ser så förbaskat fint ut, ja, vad skulle det annars vara lixom när du har tummen med i spelet;)
    Jag sitter och mysryser för att jag vet hur underbart det är att bo nära naturen, men fy för ”mörkräddet”
    Kraaaam

  2. Jag är 32, född och uppvuxen i ”skogen”, bor i ”skogen”, har haft hästar och tillbringat åtskilliga timmar i skogen. Min pappa jobbar i skogen. Min farfar jagade i skogen. Min bror är skogsingenjör.

    Vi har ALDRIG sett lodjur, någonsin.

    Jag tror nog att du ska överleva du också 🙂

Kommentera

