Det finns älgar och det finns andra vilda djur

Denna vecka är jag älgänka eftersom Henrik vid den här tiden, varje år, åker till de värmländska skogarna och ägnar sig åt älgjakt. De där veckorna är heliga för jaktfolket, det har jag förstått och även om jag inte för fem öre kan se tjusningen med att släcka ett liv så måste jag ju acceptera att det är så sammhället ser ut. Han har vid något tillfälle frågat mig om jag inte kan följa med och filma. Det var givetvis innan han lärde känna mig. Något dylikt skulle jag aldrig någonsin göra. Vad han däremot vet nuförtiden är att man kommer icke innanför vår dörr med huvuden, horn eller djurskinn.
Men du Henrik, för varje stackars älg ni fäller önskar jag mig ett blommigt galet hjorthuvud i papp på väggen. Bara så att du vet. 😡

Bild: Bluebox facebooksida

3 thoughts on “Det finns älgar och det finns andra vilda djur

  1. Åh vad fina! Vill ha hela väggen!
    Angående älgjakten så får man ju se det såhär, de älgar som blir skjutna tas till vara på, de lämnar mer mat kvar åt övriga älgar och andra skogsdjur samt de har levt ett så hundant mycket bättre liv än skinkan du äter på morgonmackan! Värt att tänka på.
    Ha det gott

Kommentera

