Pimpade sittpuffar

Allrummet har blivit som ett extra lekrum till Viggo och det var väl lite så vi tänkte när vi valde huset, att det skulle kunna vara hans utrymme.
I allrummet står vår gamla soffa tillsammans med sittpuffarna från Bolia. Jag gick som bäst och funderade på hur jag skulle kunna göra dessa möbler lite roligare när jag snubblade över ett inlägg i bloggen Jennys Hus där hon visar bilder på hur man kan förändra just sina sittpuffar. Tryckta bokstäver (eller siffror) är både lekfullt och snyggt. Vill man kan man sy på praktisk förvaring på sidorna. Den där pennfickan nedan hoppar jag dock över. Än så länge vill jag gärna ha lite koll när Viggo har pennor och kritor i handen. Jo jag vet att jag har sagt att jag vill ha en stor väggmålning på vardagsrummets vita vägg men jag vill nog välja motiv själv.

Bilder:Fotolemaire.nl, via Jennys Hus

One thought on “Pimpade sittpuffar

Kommentera

