Seans i uterummet

Jösses vad dagarna går fort. Inte minst nu när vi dragit tillbaka klockan och det blir mörkt en timme tidigare om kvällarna. Vinterdäcken är på, vinteroverall, mössor och vantar hänger i hallen men mentalt är jag inte alls beredd på vinter, snö och kyla. Det går an när man får vara inomhus och kura under filtar framför brasan eller gå på mysig fest, som i lördags. Tessa hade lagt ut mattor och kuddar i sitt uterum och tänt en massa ljus.
Överraskningen då? Jo, två medium (eller säger man medier?) var där och höll en seans och förmedlade närvaron av folk från ”andra sidan”. Enligt dem var en av mina manliga släktingar där. Även fast jag inte tror på andar och liknande var det väldigt mysigt och faktiskt riktigt spännande. Några detaljer nämndes som fick mig att fundera lite; en gammal tavla, en stor tickande klocka, ett speciellt namn och en Volvo PV…
Efteråt fick vi enskilt ställa varsin fråga som de svarade på med hjälp av tarotkort.

Vad tror ni? Tror ni på spådomar, andeväsen och att nära och kära som gått bort kan ta kontakt med oss?


Tessas mysiga uterum

7 thoughts on “Seans i uterummet

  1. Jag vill tro för det verkar ju grymt, men samtidigt är jag nog lite för mycket realist….
    Men kan det bidra till en riktigt mysig kväll, ja då köper jag hela kitet 🙂

    Du har väl inte missat Bloggvy – Pappis nyaste projekt för alla oss som bloggar och läser bloggar!

    http://www.bloggvy.se

  2. Jag tror absolut på sånt där, men jag är inte direkt opartisk eftersom min mamma är utbildat medium 🙂 Jag har varit på seans där man blivit helt faschinerad över vad de fått till sig, saker de omöjligt kunde veta om eftersom de inte känner mig eller andra personer som varit med.
    Riktigt spännande är det 🙂

  3. Oj! Vad mysigt jag har det;) Nu är mattorna tillbaka på övervåningen, och det lär ta ett tag innan man kan mysa ute på altanen igen. Är inte heller beredd på snö och kyla. Vill inte!!!

    Nu skriver jag in min bloggadress här, eftersom det alltid blir fel när jag är inloggad på wordpress. *Hrmpf*
    http//www.de2vena.wordpress.com

    Kram

Kommentera

