Sol och grönska i köket

Ett varmt och glatt kök med uppiggande färger känns enormt lockande nu i höstmörkret. Här har man låtit en fikus växa genom köksbordet. Hur läckert vore det inte att äta frukost där under grenverket om mornarna? Jag är frestad att göra likadant hemma. Jag ser vår familj framför mig i solljuset som skiner in genom fönstret. Alla är pigga och glada. Inga sura miner så långt ögat når. Doft av kaffe och nybakt bröd, ljudet av musik och skrattande barn som inte är det minsta trotsiga.

Fast innan jag greppar sågen och går loss på vårt nya matbord slår det mig att jag har världens ogrönaste fingrar och att alla mina växter dör förr eller senare. Och hur roligt är det sedan, när det faller vissna löv i filmjölken eller när bladlössen hoppar ner i nyårsmiddagen? För att inte tala om alla trotsiga barn som klänger i grenarna…
Nej, vissa idéer gör sig kanske bäst i fantasin.

Bild: Sköna Hem

One thought on “Sol och grönska i köket

  1. Haha! Ja, vilken syn när löven faller… Vad roligt att få se mer från ert fina hus! Jag är riktigt avis på den där klädsammares! Kram

Kommentera

