Vedförvaring på vägg eller hjul


Väggmonterade Tape – Eldoform, Gummikorg Dacarr- Wilma&friends, Maze Woodbag – Rum21

Apropå det här med ved. Överallt ser man små vedkorgar där det ligger en sisådär fem, sex vedträn fint upptravade. Dessa måste vara gjorda för folk som eldar väldigt sällan. Hemma hos oss går det åt hur mycket ved som helst och det står ständigt en massa pappkassar från ica bredvid kaminen. Vi måste lösa vedförvaringen nu.

Helst skulle vi vilja ha en vägghängd vedförvaring för att underlätta dammsugningen. Men den måste svälja enormt mycket ved. Dessvärre är det osäkert om väggen skulle klara den påfrestningen. Så jag tvingar mig själv att tänka om och fortsätter mitt sökande, mitt funderande och mitt skissande. Det finns många fina förvaringar till salu men de är ju alldeles för små. Eller så är de fulla med hål. Snyggt men opraktiskt som bara den. Och om vi nu ska ha veden på golvet så vill jag ha den på hjul så att man slipper kånka runt på en massa ved varje gång man ska dammsuga.
Tja… ungefär en sådan här. Fast bredare.

Bilder: Eldoform, Rum21, Wilma&friends, Baest

5 thoughts on “Vedförvaring på vägg eller hjul

  1. Åååh, jag blir alldeles varm bara jag hör ved. Har ni brasa? Eller till hela-huset-uppvärmning? Fantastiskt mysigt. Och jag tror också du skulle hemmafixa något eget. 😉

Kommentera

