Helgens inredningsprojekt

Det bidde en läshörna i det outnyttjade hörnet i allrummet. Fåtölj och kuddar från Åhléns och tidningsförvaring i plexi (Jtp-Design) där fina favorittidningen kommer till sin rätt.

Vill ni se lite kaos? På motsatta väggen råder viss oordning. Det är här vi tänkt göra en platsbyggd soffa så småningom.

Adventsstjärnorna hänger i fönstret men landskapet utanför känns inte direkt adventslikt. Regn och lera och inte en snöflinga så långt ögat når. Är det någon av er som fått snö än?

Pysselhörnan i Viggos rum är på gång. Skrivbordet är tillsågat men ska målas innan vi monterar ihop det. Det ska stå under de vägghängda skåpen som rymmer Viggos kläder, sängkläder och annat. Ytterligare ett skåp ska upp ovanför dessa.

En taklampa har tillkommit i köket. Placeringen ska dock finjusteras lite. Viggo sitter och tittar på Pippi Långstrump med spargrisen bredvid sig. ”JAG VILL HA MERA PENGAR” tjoar han. Ja det skulle inte sitta fel, det håller jag med om.

Eftersom mina killar envisas med att lägga tvätten i fel tvättkorg pimpade jag dem och förhoppningsvis hamnar nu rätt tvätt i rätt korg.

Detta är vad vi hunnit med i helgen. Idag myser vi med regnet smattrande mot rutorna. Adventskänslan har inte riktigt infunnit sig. Var är vintern?
Eftermiddagens projekt består i att klippa till och sätta upp rullgardiner i sovrummen och allrummet. Sedan kan man låtsas att snön ligger gnistrande vit utanför fönstren.

Vad har ni gjort i helgen?

11 reaktioner på “Helgens inredningsprojekt

  1. Hmm, ja där ser man… Inte bara amningsdimma, jag har tydligen delad personlighet också :)

    Skulle ju hälsa från Knaada och inte med Bloggvy.

    God natt och tack för mig!

  2. Va sjukt! Jag drömde om din läshörna i natt, men den såg inte alls ut så här! Då stod det en rosa fotölj där, den du tog kort på när vi var i Sthlm. Och så tittar man in här och läser detta! Kul!
    Kram

  3. Åh vad snyggt det blev. Den där bilden har jag missat, jag som kollar in här så ofta. Snygga snygga bilder.. men så e du ju expert också. Om det är ok för dig så vill jag gärna låna bilden. Kram Jenny

Kommentera

