Tävling – Vinn mysig värmefilt

Tävlingen är avslutad!

Just nu tillbringar jag helst kvällarna nedbäddad i soffan under en filt. Är du lika frusen som jag? Ta då chansen att vinna värmefilten Warm & Cosy de Luxe (värde 1 995 kr) från OBH Nordica. Allt du behöver göra är att besvara tävlingsfrågorna.

Tävlingsfrågor
1. Hur många temperaturinställningar har Warm & Cosy de Luxe?
2. Motivera – vad är bästa sättet att hålla sig varm i vinterkylan?

På fredag utser vi en vinnare.
Inga kommenterer kommer att visas förrän tävlingen är avslutad.

Lycka till!

Tävlingen är avslutad och vi har dragit en vinnare. Grattis FRIDA!

Tävlingen anordnas i samarbete med OBH Nordica. Besök gärna deras julkalender på bloggen designinggoodlife.se.

72 thoughts on “Tävling – Vinn mysig värmefilt

  1. Rätt svar är: 9 stycken temperaturinställningar.

    Släck ner alla lampor, tv-apparater, datorer och dyl! Dra ner elementen och tänd en massa värmeljus, tro mig det blir riktigt varmt efter ett tag! Du gör miljön en god gärning, och det ökar mysfaktorn ordentligt:).

  2. rätt svar: 9 st
    bästa sättet att hålla sig varm är att stanna inomhus, ha fluffiga varma tofflor på fötterna och sätta sig under en filt i soffan med en varm kopp te och en bra bok!

  3. 1. 9st temperaturs inställningar har den.
    2. Vinterkylen

    Snön ligger tung på björk och gran
    det glittrar till och med inne i stan

    Med vackra juleljus vi staden lyser upp
    och snön formar flera vallar och gupp

    Snart är dagen här då vi firar jul
    vi lägger bort allt bråk och strul

    Vi kryper in under vår filt och myser
    Värmer bort vinterkylen så vi slipper ”fryser”

    God jul önskar jag alla jag känner
    särskilt till min familj och närmsta vänner

  4. 1. Nio temperaturinställningar
    2. Skönaste sättet att värma sig på tycker jag är att få krypa ner under filten tillsammans med sin älskade och känna närheten. Vem blir inte varm av det? Eller som jag gjorde i veckan, höll i en bebis (två veckor gammal), det värmer både hjärtat och kroppen. ❤ Närhet är det bästa sättet att värma sig, för då värmer man sig från insidan och ut. =)

  5. 1. Värmefilten har Nio temperaturinställningar
    2. Eftersom att jag har dålig blodcirkulation i både fötterna och händerna så är det för mig otroligt svårt att faktiskt hålla mig varm på vintern. Jag har alltid tre par strumpor på mig och även vantar (inomhus också), men blir ändå iskall. Är man kall om fötterna så är det svårt att hålla resterande del av kroppen varm. Men, det jag brukar göra när jag kommer hem ifrån en heldag, det är att jag tappar upp ett varmt bad med badskum, lägger mig däri och läser en tidning. Sedan tar jag på mig tofflor och en varm morgonrock, sätter på tevatten, tar med mig boken och ett täcke ut i soffan och sitter där för att försöka behålla värmen i kroppen. Håller verkligen alla tummar och tår för att OBH Nordica- tomten kommer med en filt som definitivt skulle göra min vardag otroligt mycket lättare. Kram 🙂

  6. 1.Nio inställningar.
    2.Först ett riktigt hett bad.Sen en kopp the under en skön pläd i soffan med en bra bok!

  7. Svar:Nio temperaturinställningar.
    Motivering:Jag kör lager på lager när jag är ute.Inne tänder vi kaminen och sitter och myser.

  8. 1. 9
    2. En go’ man att krama (och sno värme ifrån under täcket) Haa!,
    ifalll han inte finns i närheten har jag en gammal vetepåse som får duga!
    Ifall JAG vann-Skulle HAN tacka och buga,
    och Jag = är hans fruga.

  9. 1. Warm & Cosy de Luxe har 9 stycken temperaturinställningar.
    2. Bästa sättet att hålla sig varm i vinterkylan är att sitta jättetätt emot sin älskade. Kroppsvärme är det härligaste som finns att värma sig mot.

  10. Den har nio olika temperaturslägen.

    Bästa sättet att hålla värmen i vinter är enligt mig att mysa ihop sig i soffan med någon man tycker om, alternativt med ett djur eller om inget av dessa finns i närheten , en filt, en varm kopp choklad/te och självklart en bok eller film. Vi får inte glömma de tända ljusen heller

  11. 1. Min tursiffra 9 är antalet temperaturinställningar!
    2. Förutom en möjlig värmefilt? Lätt! En katt i knät som värmer och som man kan klappa och mysa med framför en bra film!

  12. Warm & Cosy de Luxe har nio temperaturinställningar så att man kan få precis den värme man önskar sig.
    Det bästa sättet att hålla sig varm i vinterkylan tycker jag är kärlek 🙂

  13. Hej, vad roligt med en till tävling!
    1. Den har 9 olika lägen
    0=avstängd, 1= låg värme, 4=medel värme, 9=hög värme.
    2. Mitt bästa sätt att hålla sig varm under vinterdagar är att lägga sig under en mysig filt med en varm hund under och mysa ordentligt. Värmer både hjärta och kropp!
    En värmefilt till det skulle göra både mig och vovven ännu lyckligare under våra mysstunder 🙂
    MVH/Erica

  14. svar 9 temperaturinställningar

    svar hålla sig varm i kylan ha riktigt med kläder på och denna filt skulle perfekt för min fibromyalgi vara

  15. svar: 9 olika temperaturinställningar.
    Bästa sättet att hålla sig varm är att krypa upp i soffan insvept i en mysig filt med en kopp varmchoklad i handen, det är värme och mys =)

  16. 9 olika temperaturinställningar.

    För att hålla sig varm utomhus är det bra att satsa på vindtäta kläder o klä sig lager på lager. Själv älskar jag min mössa från fjällräven. Inomhus tänder jag massa ljus o myser runt i dumsockor 🙂

  17. 1. Nio temperaturinställningar
    2. Vi värmer oss bäst uppkrupna i soffan med vår bebis. Är hjärtat flyllt av värmen fryser inte heller kroppen.

  18. 1. Nio stycken
    2. Det bästa sättet att hålla sig varm är att gosa med sina två små barn i soffan! Om de tröttnar kan man alltid gosa in sig med deras pappa!

  19. Åh vilken mysig filt, hoppas jag vinner! 🙂

    Nio temperaturinställningar har filten, och mitt bästa tips för att hålla sig varm är; utomhus – varm jacka och en mysig mössa med matchande vantar och halsduk, och inne – en stor, mysig stickad tröja, en stor gosig filt och massa tända ljus (som man förstås måste komma ihåg att släcka sen!) 🙂

  20. 9 temperaturinställningar.
    Sätta sig vid öppna spisen med en varm pläd omkring mig. Fr o m idag har vi Polarnatt och ca 3 veckor framåt här norr om Polcirkeln. Mörkt och kallt då skulle en värmefilt vara perfekt.

  21. 1. filten har nio stycken temperaturinställningar.
    2. det bästa sättet att hålla sig varm är att klä på sig. halsduk, något på händerna, mössa, osv. och på kvällen när man kommit in kan man koppla av med en dämpad belysning, massa tända ljus, en kopp varm choklad, och en filt i knäna. så klart i soffan tittandes på tv eller något annat man gillar.

  22. 1. Nio
    2.
    När stormarna omkring oss börjar yla,
    är det bästa sättet att skydda sig mot kyla,
    något som aldrig kommer svika,
    en värmefilt från OBH Nordica!

  23. Jag vill gärna vara med och tävla!
    1. Filten har nio (9) temperatursinställnignar =)
    2. Det bästa sättet att hålla sig varm i vinterkylan är att mysa med sin älskling under den här mysiga filten =D

  24. Filten har 9 läge.
    Att hålla värme ute på vintern gör man om man har huvudet, händerna och fötterna varma. På med ullmössa,vantar och sockor. Inne sätter man sig insvept i värmefilten varm&closy de luxe i soffan och med varm choklad och lussekatt.

  25. Svar: Det finns 9 olika värmelägen.
    Inget går upp emot dun, när det gäller att hålla sig varm!
    Duntäcke i sängen på natten, duntofflor på fötterna under dagen och slutligen en riktigt varm dunjacka när man måste gå ut!

  26. Den har nio temperaturinställningar.
    Det bästa sättet att hålla sig varm i vinter är att ta sina kalla fötter och ”låna” sin pojkväns knäveck, för som han säger när jag frågar hur han kan vara så varm, ”Jag är en så varmhjärtad person”. (Vilket indirekt säger att jag är en kallhjärtad en, så då får han en extra kall hand i armvecket med. Haha. )

  27. Svar: Nio temperaturinställningar

    Jag är otroligt frusen så det här hade verkligen varit drömvinsten för mig! Annars värmer jag några vetekuddar som jag lägger under en filt för att hålla mig varm.

  28. Filten har nio temperaturinställningar och min skulle nog vara på max hela vinterhalvåret, så frusen är jag. Bekanta pustar och stånkar här hemma pga värmen men trots varma kläder, värmeljus i massor och 2 värmande hundar fryser jag…
    Men det bästa sättet att hålla sig varm (eller bli varm efter en kylig hundpromenad) är att först krypa ner i ett varmt bad och sen sätta sig i soffan med hundarna på varsin sida och en kopp varm choklad i händerna (gärna med en skvätt grädde oppå, det gör inte så mycket för värmen men däremot för mysfaktorn!) 🙂

  29. Hej

    Filten har nio temperaturinställningar.

    Och för att hålla sig varm i vinterkylan är att krypa under en varm filt (varför inte en fin värmefilt ifrån OBH Nordica) med en stor kopp te tillsammans med någon man tycker hemskt mycket om.

    /C

  30. nio inställningar har den!
    Det bästa sättet är att skaffa sig en bastu, har du inte möjlighet till det så skaffa en vän som har det. Alltid roligt med nya vänner, speciellt om de har tillgång till en bastu. Sedan är det bara att bada isvak och göra snögubbar nakna!

  31. 1, 9 värmeinställningar har den.
    2, Bästa sättet att hålla sej varm på är att gosa upp sej i soffan och mysa en massa med min dotter 🙂 Då blir jag varm ända in i själen 🙂

  32. Hej!

    Filten har 9 temperaturinställningar.
    Bästa sättet att hålla sig varm måste vara en värmefilt! Jag har ännu inte testat, så än så länge håller jag till godo med en vanlig filt och här i jultider en kopp varm glögg och en pepparkaka 🙂

  33. 1) värmefilten har 9 olika temperaturinställningar 🙂
    2) det allra bästa sättet att hålla sig varm i vinter är att krypa så nära du bara kan bredvid någon du älskar, och dela värme såväl som hemligheter. fint som snus!! :))

  34. Den har nio temperatur inställningar.
    I vinter värmer jag mig helst med en kopp vanilj te, min one piece och ett par supervarma sockar.
    Men jag som är så frusen (och dessutom snart ska på skidsemester) hade uppskattat en värmande filt också!

  35. 1. Hur många temperaturinställningar har Warm & Cosy de Luxe? 9 st
    2. Motivera – vad är bästa sättet att hålla sig varm i vinterkylan?

    Samla familjen med tända ljus,
    vid köksbordet i vårt hus,
    nybakade bullar och sällskapsspel
    värmer både inombords och utanpå en hel del

  36. 1. Det finns nio olika temperatur inställningar på filten.
    2. På vintern gillar jag bäst att hålla värmen med en kopp varm choklad och en mysig filt framför tv:n i min mjuka soffa. Mysigt värre!

  37. Den har hela nio temperaturinställningar.

    Det allra bästa sättet är att ha en varm vän men om man inte har en sån inom räckhåll är alltid en filt ett bra alternativ. 🙂

  38. 1.Den har 9 temp.inställningar.
    2. Utomhus:Klä dej ordentligt och gå en rask promenad
    Inomhus: Kryp ihop med familjen under en varm filt ,drick lite choklad och mys tillsammans

  39. 1, nio st
    2, En varm kopp choklad med kanelgrädde, massa tända ljus samt
    en filt, å varför inte en sån här mysig variant till filt
    Motivera – vad är bästa sättet att hålla sig varm i vinterkylan?

  40. Åh jag är gärna med och tävlar! Min fina mamma önskar sig en sånhär i julklapp, och det skulle vara så kul att få ge henne en sån 🙂

    1, Den har hela NIO inställningar.

    2. Det bästa sättet att hålla sig varm i kylan är det gamla hederliga understället; långkalsonger är skönt! Och givetvis halsduk, vantar och mössa om man ska ut. Ett klassiskt tips som alltid funkar!

    Kram, Ingrid

  41. Jag är med och tävlar 🙂
    1. Den har nio olika temperaturinställningar!
    2. När man har varit utomhus i det kalla vädret och man kommer in i huset så är det bästa sättet att hålla sig varm att ta på sig sköna,varma tofflor och en filt och sedan en kopp varmt te 🙂

  42. Nio temperaturinställningar finns det i värmefilten.

    Jag håller värmen med hemstickade tjocka yllesockor, en värmande pläd och en stor kopp te med honung – och så levande ljus förstås.

  43. 1. Den har 9 temperaturinställningar.
    2. När jag känner mig frusen brukar jag alltid ta ett varmt och mysigt bad.
    Men förutom att bada så är det bästa att klä sig efter väder och att klä på sig lager på lager så att man enkelt kan ta av sig ett lager om det blir för varmt. Om man ska vara ute länge kan det vara skönt att ha med sig varm choklad, kaffe, glögg osv att dricka!

    Håller verkligen tummarna då jag ÄLSKAR filtar och denna skulle vara perfekt för mig som har jätte mycket problem med urinvägarna och alltid fryser. En värmefilt står högst upp på min önskelista, men jag vet att jag inte kommer att få någon inte i år och jag har inte pengar att köpa en själv just nu då alla pengar vi får över just nu går till våran lilla kille som kom för tre veckor sedan.

    Hoppas, kanske även jag får en julklapp i år 🙂

  44. Måste verkligen vara med på denna utlottning, fryslort som jag är….

    Värmefilten Warm & Cosy de Luxe har NIO temperaturinställningar!

    Det bästa sättet att hålla sig varm,
    är att krypa in under sin älskades trygga arm,
    få höra viskande ord fulla av kärlek,
    då därute spelar ingen roll vad det är för väderlek!

  45. 1. Nio temperaturinställningar
    2. Det bästa sättet att hålla sig varm hade absolut varit med värmefilten Warm & Cosy de Luxe! Men eftersom jag inte har en just nu så använder jag mina gosiga katter och massa te 🙂

  46. Det finns nio olika temperaturinställningar.

    Bästa sättet att hålla sig varm är att mysa ner sig i soffan framför öppna spisen med sin sambo och ha vår älskade kurrande katt i knät.

  47. Den har 9 inställningar!
    Och för att hålla mig varm i vinterkylan stoppar jag på mig min mormors stickade tjockstrumpor min mysiga fleece filt och en kopp med gott vaniljte! 🙂

  48. Jag är gärna med och tävlar. 🙂

    1. Filten har nio temperatursinställningar.
    2. Varm dryck, varma kläder och varmt sällskap. Det är bara värmefilten som fattas. 😉

  49. 1. Nio temperaturinställningar
    2. Kärlek—det finns ju inget finare, vackrare och mer underbart än kärleken man får från sina barn och kärleken man känner till dom.
    Det e det PERFEKTA sättet att hålla sig varm enligt mig.

  50. 1. Nio temperaturinställningar

    2. Jag är mycket frusen av mig. Händer och fötter är värst. En mysig brasa skulle ju förstås göra susen men det har vi ingen här. Elementen värmer ju förstås men de ger en torr värme.
    Inne är det tofflor eller raggsockar som gäller och sitter jag frusen vid datorn drar jag på torgvantar. Över axlarna en filt, dock ingen värmefilt… bara en vanlig en. Så här såg jag ut imorse, ingen vacker syn men jag tinade sakta men säkert upp:
    http://jennyjon.bloggplatsen.se/2011/12/13/6855339-runt-halv-sex-imorse/

    Jag har hund men helst skulle jag inte gå ut alls när det är kallt. 😉 Men dubbla sockar, varma skor, underställ, fleecetröja, mössa, vantar, byxor, vinterjacka och blåser det kallt (det är värst när det blåser!) tar jag gärna min buff som värmer hals och som jag kan dra upp över ansiktet. Fastän det tar emot försöker jag röra mig lite fortare för att få upp värme… Tanken på att få komma in i värmen igen driver mig framåt.

    En vinter bodde vi i Piteå och då var det neråt 30 grader minus ibland, men luften där är mycket torrare. Här nere är den så fuktig och då känns det iskallt när det bara är några minusgrader. Vi köpte hämtpizza en gång där uppe när det var 28 minus och då hann vi knappt in i bilen innan den var kall. För annars brukar jag blir varmare av varm mat och dryck. Att använda filten till att hålla pizzorna varma i bilen kanske inte är en dum idé! Vi har så vi kan koppla vanlig el i bilen…

    Fördelarna med filten är nog jättemånga! Kanske till och med kan se Ice Age utan att huttra. Hahaha! 🙂

  51. 1. Den superlyxiga filten har nio temperaturinställningar
    2. Jag slår ett slag för engelsmännens favorit – varmvattensflaskan. Det finns såna i rågummi på apoteket och de är suveräna. Fyll den med hett vatten och vira in i ett örngott, lägg under täcket medan du borstar tänderna så får du lägga dig i uppvärmd säng! Annars kan man ta med den tom på skidutflykten och fylla den med hett vatten från en termos för att värma upp sig mellan åken!

    Mvh Emma
    emmafortuna@gmail.com

  52. Jag är med! 😀
    1. Den har 9 olika värmeinställningar.
    2. Mitt bästa tips är att ta ett långt varmt bad, då värmer man upp sig själv hela vägen in i kroppen. Fryser man fortfarande sen kan man ta en kopp glögg eller te efteråt. 🙂

  53. 1. 9 st.
    2. Under en filt i soffan framför den sprakande kakelugnen med min älskling. Ett glas ångande glögg värmer oss ända inifrån.

  54. Hej, jag är gärna med och tävlar! 🙂

    1. Den har nio olika temperaturinställningar

    2. Det bästa är att klä på sig lager på lager om man ska ut och att röra på sig och inte stå still för länge. Rörelse gör att blodcirkulationen kommer igång och på så sätt bli man varmare! 🙂

    /Sandra

Kommentera

