Chokladtryfflar och måsskit

I helgen tänkte jag minsann ställa till med julbak. Något jag inte gjort på flera år på grund av platsbrist. Ja, med undantag från förra julen då förstås. Då blev jag så inspirerad av en alldeles ljuvlig bild på runda chokladtryfflar av både vit och mörk choklad och tänkte; hur svårt kan det vara? Det slutade med ett antal svordomar, totalt kaos i miniköket och en asgarvande sambo som liknade mina chokladtryfflar vid måsskit. Ett mer passande namn går faktiskt inte att hitta. Jag önskar jag hade en bild på mina sorgliga små chokladpölar.
Nu har vi äntligen det där stora köket jag drömt om så länge och nu ska det bakas på allvar. Det kanske inte blir några chokladtryfflar men bullar och pepparkakor ska det bli.


Kryddburk 25 kr, Kakformar 179 kr, Dessertkrydda Äppelkaka 59 kr, Muffinsformar 49 kr – Allt från Granit!

5 thoughts on “Chokladtryfflar och måsskit

  1. Jag vill oxå julbaka, ber till högre makter att vårat kök blir klart!
    Det närmaste julbak jag har varit de senaste åren var vårat julpyssel i min lya på stan, då vi gjorde smurfar i marsipan:)

Kommentera

