Veckoplanering på väggen

Väggstickers och griffelväggar har blivit lite uttjatat men jag skulle ändå vilja ha det i form av en stor veckoplanering på väggen i arbetsrummet. Jag har länge gillat denna och denna och har tänkt att göra en egen modifierad version med veckodagar. Nu har ferm Living kommit med en ny variant, This Week, som jag mycket väl skulle kunna tänka mig. Fast det får nog bli en egen version ändå, man vill ju även kunna anteckna händelser som kommer följande veckor. Det är ett måste för en vimsmössa som mig. Speciellt när det händer en massa saker, vilket det gör just nu.

Vad använder ni hemma för att komma ihåg? Har ni måhända en egengjord kalender av något slag? Lämna gärna en länk till bilder på era planeringsverktyg! Det vore jätteskoj att se.

Ha en fortsatt fin februaridag!

Bild: ferm Living

7 thoughts on “Veckoplanering på väggen

  1. Det där var en snygg variant! Själv använder jag enbart min egen lilla kalender, är inne på min tredje variant från personligalmanacka som jag är helt såld på 😉 Något enstaka år har vi haft väggalmanacka och då har det varit någon jag beställt med egna foton i. Ha en trevlig dag!

  2. Är allergisk mot väggplaneringar då det bara ser kladdigt och rörigt ut efter ett tag. Jag kör med week cal i min iphone som är synkat med outlook kalendern på jobbet. Jag skickar mötesinbjudningar med allt från träningar, hämtningar, föräldramöten, gemensamma middagar mm. till min make, vänner och t.o.m till min dotter som är 12. På så sätt har alla koll och kan bekräfta eller avböja om det inte passar.

  3. Det var fint det där! jag har själv nyss skaffat mig en hel familjekalender med fem kolumner bara till mig själv :p inget annat har funkat så bra som den, små fickkalendrar och fula väggkalendrar från kommunen är så tråkiga att man inte vill skriva i dom. den här är stor, matchar inredningen och hänger där jag ser den varje dag, så det är lätt att skriva och ha koll på allt. har lite bilder på den här http://liie.se/2012/january/trycksakstorget.html det är ju inget hemmabygge men man fick designa massor själv iaf 🙂

Kommentera

