Äntligen soffbord

Åh som jag har letat efter ett soffbord utan att hitta något, förrän nu. Innan vi flyttade in sökte jag efter ett svart, grått eller vitt, kantigt bord men när vi väl kommit på plats märkte jag att det inte alls var det ultimata. Istället ville jag mjuka upp med en rund form och ett varmt träslag eftersom vardagsrummet redan är så svart-vitt och har så mycket kantiga former.
Jag har under lång tid spanat både på nätet och i alla möjliga butiker i städerna runtomkring men det har antingen varit fel träslag, fel nyans, fel form, fel höjd eller helt enkelt inte kännts helt hundra. Och så sprang jag på det här bordet i en möbelbutik här i stan och kände på en gång att ”men där är det ju”! Nu har vi fått hem det och vardagsrummet känns betydligt mer komplett och mysigt. Nu kan vi fika som folk och jag har äntligen en plats till min fina fyll-i-bok Vårt hem.

 Soffbord ”Madrid” i valnöt

En reaktion på “Äntligen soffbord

Kommentera

