Kihavah Huravalhi Island

Jag tycker inte alls om den här mörka årstiden och som vanligt sitter jag och drömmer mig bort till varmare breddgrader. Ni som följer bloggen kanske har märkt att jag vid den här tiden på året blir besatt av att frossa i bilder av fina hotell på exotiska platser och att jag har en speciell kärlek till Maldiverna.

Den här gången visar jag bilder från Kihavah Huravalhi Island i Baa-atollen. Här kan man som på många andra öar välja att bo på land eller i vattenvillor med privata pooler och soldäck med utsikt över indiska oceanen. Här kan man äta i den spännande undervattensrestaurangen eller till exempel välja att äta direkt på stranden med egen kock och servitör.

Maldiverna är det perfekta resmålet för den som vill varva ner, kopla av och bara vara men här finns även aktiviteter som fiske, dykning, segling och andra vattensporter. På ön kan man roa sig med volleyboll, träna i gymet, delta i matlagningskurser och yogaklasser eller besöka öns eget spa.

Bilder: Anantara

4 thoughts on “Kihavah Huravalhi Island

  1. Jösses vad sugen man blir! Men det är ju dock det där med flygresan, ruskigt ruskigt! Tror även att jag skulle ha svårt att få med sambon till ett sådant här ställe, han vill ju aktivera sig och ha minst en utflykt om dagen, medan jag ser mig själv bara vara, i en solstol med en bra bok!

    • På många öar finns ju aktiviteter och utflykter av olika slag. Jag skickade ut Henrik på olika fisketurer så var han nöjd medan jag bara solade och fick spa-behandlingar.🙂 Vi skulle åka alla 4 någon gång!🙂

Kommentera

