DIY – julgranskulor & tidningspapper

Viggo har fått tag på julpyntslådan och är helt besatt av att julpynta här hemma. Man hittar julgranskulor hängandes både här och där. Det är några dagar kvar till julafton men några dagar känns ju som en evighet när man är 3½ år. Han går omkring med kulor hängandes i öronen och meddelar att tomten kan komma nu och han slår in sina leksaker i paket och delar ut till oss. Chokladkalendern har han tömt sedan länge men inte blev det jul för det. ”Det är tråkigt att vänta” säger han och vi försöker sysselsätta oss med bakning, snögubbebyggen, lek och pyssel. I år tänkte jag att han och jag skulle hotta upp några julgranskulor tillsammans med hjälp av tidningspapper. Jag hittade en väldigt fin bild på hur jag har föreställt mig resultatet. Här har man även rullat en kula i glitter som jag skrev om tidigare i december. Det enda som behövs till det här julpysslet är tidningspapper, glitter och decoupagelim.

newsprint christmas ornaments

Bild: House & Home

One thought on “DIY – julgranskulor & tidningspapper

Kommentera

