Min svartvita värld

Jag hävdar bestämt att saker och ting i livet inte är bara svart eller vitt, att man inte kan döma någon förrän man vet vad den människan gått igenom, att det finns en hel skala med olika nyanser av rätt och fel och människor upplever saker som förändrar dem. Alla människor kanske inte har möjligheten att göra det rätta eller det bästa just där, just då. Att små mindre betydelsefulla val vid livets alla osynliga vägskäl leder en vidare till tusen andra vägskäl och att en människa ibland helt enkelt inte har möjlighet att välja.

Fast i mitt svartvita lilla hus gäller inte detta, där är det mesta svart eller vitt och så även i garderoben. Och klicketiklick, ikväll shoppade jag upp lite av julklappspengarna och hoppas på att snart få hänga in ännu mer svart och vitt på galgarna. Tack för julklapparna, mamma! Jag kommer att smälta in fint i vårt hem. Som en kameleont kan jag stå i ett hörn när Henrik ropar att det är dags att ta in mer ved.

svartvitt

Bilder: Kollage med privata bilder och bilder från modekungen.se

One thought on “Min svartvita värld

Kommentera

