Tankar om husets framsida

Även om insidan av vårt hus är färdigt och vi bott här i över ett år så återstår massor av jobb med tomten. I somras lade vi gräsmatta på baksidan och byggde altan med platsbyggd soffa. Baksidan är inte helt färdig men ser åtminstone helt ok ut. Till våren hoppas jag verkligen att vi blir av med den gräsliga fraktcontainern som står på framsidan av huset och att vi har råd, tid och ork att påbörja tomtarbetet där.

I mina fantasier ingår marksten, kantsten, vit sjösten, gröna växter, liten sittgrupp och en grön häck vid grusvägen… Jag har skissat lite men frågan är som sagt vad man har råd med, vad man har tid med och inte minst – vad man har ork till. Blir lite matt av att bara tänka på det faktiskt.

Här är två exteriörbilder jag hittade på Myresjöhus hemsida av vår husmodell – Landsort. Jag gillar idén med stenplattor längs husets hela framsida.

myresjohus-landsort-exterior

myresjohus-landsort-exterior

Bilder: Myresjöhus

One thought on “Tankar om husets framsida

  1. O så fina bilder! Det är jättefint med plattor utmed hela huset, särskilt om ni ska ha en slags gång sådär på gaveln av huset också. Vi gjorde dock en variant för att få en mer inramning av framsidans uteplats, resten lade vi kvartsit på. Om du vill kika på vårt arbete, både före och efter, samt planeringsskiss osv hittar du den här:
    http://alltochelleringet.blogspot.se/search/label/Mitt%20hem%20-%20entr%C3%A9

    Lycka till! Det kommer bli hur fint som helst, precis som allt annat du gör!!!
    Kram Linda

Kommentera

