Barnbokstips

barnbok-mamma-vill-inte

Ja,nu var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen. Så pass länge att några börjat undra om det hänt något. Nejdå, inget har hänt. Fokus har legat på familjen, förkylningar och annat. Det måste få vara så ibland.

Den här soliga lördagsmorgonen har vi myst i soffan och läst Viggos nya bok om och om – och om igen. Både Viggo och jag gillar den jättemycket och eftersom jag vet att många av er som kikar in här har barn så passar jag på att tipsa om den. ”Mamma vill inte gå till dagis” av Patricia Arnolds handlar om Kingen som en morgon bestämmer att det är mamma som ska till dagis – inte han. Det är en rolig berättelse, fylld med Matilda Salméns underbara illustrationer och finurliga detaljer.

Nu ska vi göra oss iordning för att gå på kalas hos Viggos kompis. Ha en fin helg!

barnbok-mamma-vill-inte-uppslag

5 tankar på “Barnbokstips

  1. Fniss, den boken verkar vara helt i min och Lillemans humor, den tror jag att jag måste beställa 🙂

    Fint att få ett litet tecken från er 🙂 Hoppas vårsolen skiner bort sjukdomar och annat, ha en fin söndag!

Lämna en kommentar