Fredagsfrågor – skrivbord med ljusbord

Joanna undrade var jag hittat den långa bordsskivan vi har i arbetsrummet och hur vi gjort ljusbordet.
Det är inte mer avancerat än att vi har lagt två skrivbordsskivor bredvid varandra. Skivan med ljusbordet är köpt på Ikea och under den, på bockbenet, har vi fäst en lampa som lyser upp mot glaset. Jag vet dock inte om den skrivbordsskivan finns kvar då jag inte hittar den på Ikeas sajt. Är man lite händig borde man kunna göra ett eget ljusbord i liknande stil genom att fräsa ut en rektangel i en vanlig skiva och fästa en bit frostat glas.

3 tankar på “Fredagsfrågor – skrivbord med ljusbord

  1. Wow så snyggt och ljusbordet var en helt ny tanke för mig – enkelt och genialt! Som du skriver borde man klara fixa skälv faktiskt. Mycket lockande för mig med en ljuskälla infälld.

Lämna en kommentar