Fredagsfrågor – anslagstavla DIY

anslagstavla

Jag får många frågor om min anslagstavla så jag tänkte att ett inlägg om den vore på sin plats.

Jag har använt mig av kapaskiva – en lätt och stadig skiva gjord av polystyren (skumplast) täckt med tunn kartong på båda sidor. Kapaskivor används t.ex. till modellbyggen och att montera bilder på. De är lätta att skära till i önskad storlek och behändiga att arbeta med. De finns att köpa hos bl.a Matton och Svexo. Sök på kapaskiva eller foamboard för att hitta andra inköpsställen. Skivan har jag klätt med tyg, vilket är väldigt enkelt men det finns ett par saker man bör tänka på för att få ett snyggt resultat. Förutom skiva och tyg behöver du en häftpistol eller nålar. Gör en sida i taget, var noga med att sträcka tyget medan du fäster det. Börja i mitten och arbeta dig ut åt sidorna. När du gjort en sida fortsätter du med motsatt sida. Återigen – spänn tyget ordentligt, börja från mitten och arbeta utåt.

arbetsrum anslagstavla

4 tankar på “Fredagsfrågor – anslagstavla DIY

  1. Jag gillar verkligen den där idén och funderar själv på att implementera den på mitt nya kontor, behöver verkligen något lik en anslagstavla. Tack för ett bra tips och en bra blogg!

  2. Hej, och tack för ett trevligt tips. En fråga bara, hur har du fäst, eller hängt upp, anslagstavlan på väggen?

Lämna en kommentar