Bra planeringsverktyg för trädgården

Jag måste bara tipsa om det här planeringsverktyget för trädgården som jag hittade via Per och Emmas blogg Vi bygger ett hus. Programmet låter dig enkelt rita upp din tomt och placera ut byggnader, altaner, växter, olika material och annat. Jag gjorde en snabb skiss av vår tomt för att testa. Det ger en bra överblick och är en perfekt hjälp när man är mitt uppe i trädgårdsplaneringen som vi är. Det enda jag inte lyckats klura ut än är om man kan märka ut höjdskillnader. Därför gjorde jag kullen med fyllnadsmassor brun. Bakom den ligger våra vedtravar och bredvid friggeboden har Henrik fått sitt utespa. Givetvis har jag ritat in poolen jag drömmer om. Nu ska jag fortsätta skissa och drömma. Prova här du också!

Bilder: Skärmdumpar från planeringsverktyget hos Gardena 

3 tankar på “Bra planeringsverktyg för trädgården

  1. hmmm det var ju verkligen intressant. Jag har precis köpt hus och snart måste vi riva upp en hel massa thujor och i stort sett riva upp det mesta av trädgården.. ett planeringsverktyg kommer väl till pass 🙂 Tack för tipset!

    kram /iris

  2. Åh hittade din blogg nu ikväll när jag sökte insperation och fastnade;) Så fint ni har det:) jättekul att se och inspereras, vart kommer mattan i hallen ifrån? ( den med text på som man ser lite av där du skrivit månader och vad som händer i huset) Kram/ marie

  3. Tack för tipset! Jag älskar ritningar och när vi renoverade huset var det jag som satt med linjal och miniräknare och ritade på gammaldags mm-papper. Men trädgården känns svårare och mer svåröverskådlig… Inte rakt och jättestort.. Tänk om mätningen kunde följa med automatiskt 😉 Ha det gott! Hälsningar Maja

Lämna en kommentar