Klädkammare med sminkhörna

Våra bästa lösningar

Jag fortsätter att berätta om husplaneringen och detaljer som jag i slutänden blev extra nöjd med. Förra inlägget handlade om tv-väggen med inbyggd sladdgömma. Nu har turen kommit till min klädkammare.
Jag är så glad att jag vid planeringen av huset propsade på att ta yta från det svarta badrummet till den yttepyttelilla klädkammaren och göra den tillräckligt stor för att rymma alla kläder och skor och dessutom ge plats åt sminkbord och smyckesförvaring. Som jag skrev i inlägget om vårt sovrum tycker jag att det är väldigt praktiskt och smidigt att ha klädkammare och badrum i direkt anslutning till sovrummet. Jag är även glad att jag, trots trilsken elektriker, var envis vid elplaneringen och därmed fick tillräcklig belysning och eluttag till fön och plattång i bekväm höjd vid spegeln.


Sminkhörnan under bygget.

4 tankar på “Klädkammare med sminkhörna

  1. Sån lyx! Jag har själv en walk-in-closet som jag är väldigt glad för, men den har varken belysningen, förvaringen eller den känsla av lyx som din har! 🙂

Lämna en kommentar